Zitat
To be released around summer. High end instrumentation, modeling and excellent flight modeling.
If we are correct the first high end motorglider for FSX.
* Hoffmann H 36 Dimona, Touringmotorglider
* Year of construction 1983
* 16 Meters wingspan
* 770 kilos
* Limbach 2000 Engine with 80 hp, (usable only about 60hp due to the limiting constant speed propeller)
* Cruise speed 160-180kph
* Best LD 27
Zitat
Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von »Flugingenieur« (12. April 2011, 15:31)
Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von »hasegawa« (27. April 2011, 15:25)
Zitat von »J.Schweigler«
Aerosoft Dimona X feature list:
Professional development by the developers of the Discus and the Huey.[Quelle: Aerosoft-Forum]
- Three different versions. Glider equipped, CVFR equipped and simple.
- Very detailed visual model of an used aircraft.
- Dynamic wing flex that reacts on g-force (Not comparable to standard wing flex system).
- Cockpit shakes on ground roll, stall, sideslip and due to engine vibrations
- Dynamic overstress prevention system (ailerons up).
- Custom propeller animations of blade pitch and slow RPM's:
- Takes a realistic 1m20s from full fine to full feather.
- Engine compression noticeable on prop movement
- Propeller stopping position affected by airspeed and side slip.
- Realistic windmill start-up possible.
- Wind milling propeller produces drag, which reduces gliding performance, and helps during landing.
- Smashed insects appear on the windscreen and leading edge of the wings (only during summer - can be cleaned on the ground).
- Very accurate flight model allowing slip and spins.
- High quality sound set recorded in and from the real aircraft in flight and on the ground.
- Engine damage due to over speeding or overheating.
- Engine will "diesel" on shut down when hot.
- Custom calculated values for Oil temp and CHT.
- CHT dependent on cowl flap position.
- Choke has effect on engine roughness when cold and drowns engine when warmed up.
- Instruments needles react on vibrations and aero dynamical influences.
- Custom electrical fuel pump.
- All circuit breakers are functional.
- Circuit breakers for COMM, NAV and Transponder might trip if they are on during engine start.
- Accurate function of parking brake system.
- SDI C4 competition glider computer and audible variometer with realistic total energy compensation.
- Automatic warning signs in the VC if the user sets up FSX wrong.
- Load save module:
- Automatically saves panel state and fuel qty when aircraft is standing still on the ground with engine off.
- Automatically loads panel state when the aircraft is loaded / reloaded.
- Accurate simulation of the MT propeller control unit:
- Uses an electric motor to control blade pitch, requiring that electrical power is available for the unit.
- If the circuit breaker is switch off in start position, you might over speed the engine.
- Auto position for constant speed control.
- Glide position for feathering the propeller blades.
- Rotary knob for RPM adjustment
- Aerosoft sound module with over 150 sounds for all controls and for:
- Switch and lever sounds.
- Special engine sounds.
- Wind sounds for side slip and windows.
- MT-propeller electric motor.
- Custom transponder.
- Custom GPS:
- Monochrome LCD look.
- Free positioning (Not in Windows Vista).
- Setup page for selection of what to show on the GPS map.
- Accepts FSX flight plans when loaded from the FSX flight plan menu page.
- Direct-To function.
- NRST station Airport, VOR, NDB and fixes can be selected for Direct-To's.
- Cursor mode where you can select any position on the map as a Direct-To.
- HSI page showing ground track, flight plan leg bearing and cross track deviation.
- Custom old style VOR.
- Compass that really floats in fluid.
- Original Checklist of the D-KGAF including weight and balance sheet.
Zitat von »Nick Churchill«
Zitat von »Aerosoft«
Keine Online-Aktivierung erforderlich, installierte Dateien werden personalisiert. [Quelle: Aerosoft.de]
Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von »Flugingenieur« (11. Mai 2011, 17:35)
Zitat
Meeensch, dann schick' doch den Link gleich mit!
Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von »Torsten« (11. Mai 2011, 18:03)
Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von »Nebelkrähe« (12. Mai 2011, 12:56)
Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von »Nico081« (12. Mai 2011, 18:55)
Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von »Flugingenieur« (12. Mai 2011, 19:18)
Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von »Private-Cowboy« (1. September 2011, 20:42)
Warum ist denn das Ding nicht so "beliebt" bzw. verbreitet und den Simmern?
Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von »Nico081« (1. September 2011, 23:48)
Dieser Beitrag wurde bereits 5 mal editiert, zuletzt von »Private-Cowboy« (2. September 2011, 21:22)
Das die Dimona keine Boeing ist, ist irgendwie klar. Und das damit die ganzen Automatismen fehlen, auch. Aber wer erwartet sowas in einem Kleinflugzeug?
Dieser Beitrag wurde bereits 3 mal editiert, zuletzt von »Nico081« (2. September 2011, 22:12)
Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von »Private-Cowboy« (3. September 2011, 12:54)
Unter die "Geilen 3" hätte ich mir jetzt was andere vorgestellt, aber gut. Sagt mal, kann die Katana slippen und trudeln wie die Dimona?
Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von »Private-Cowboy« (4. September 2011, 21:15)